onsdag 24 april 2013

Vilken dag det har varit idag är helt slut, jag och Linnèa satt och skrev på vårt examensarbete idag och sparade flera gånger. Men när vi skulle öppna dokumentet igen så fanns inte det vi skrivit till med längre allt var borta! Snacka om att vi fick panik! Ni vet man sitter och skriver massa och tycker att man fått till de så jädra bra och så försvinner allt. Magknip delux! Som tur var hittade killen på It avdelningen dokumentet och kunde spara ner de till oss igen. De var två jävligt glada studenter som gick därifrån kan jag säga. Han räddade vår dag!!

Annars har dagen mest inneburit massa regn, var riktigt fint väder i morse men sen började de regna, många tror att Borås är Sveriges regnigaste stad och de tyckte får jag erkänna jag med innan jag flyttade hit men de är faktiskt inte så. Det är fint väder ofta här måste jag säga och det är en väldigt mysig och fin stad att bo i.

Vecka 26 (25+1)
Igår var vi på återbesök hos barnmorskan, min barnmorska är ju så mysig, hon är hur gullig och snäll som helst. Fick lite papper som jag ska ha med mig när jag åker till förlossningen, moderskapsintyg som jag ska skicka in till försäkringskassan samt en amnings broschyr från amningshjälpen som jag läst igenom. Kommer nog lus läsa den flera gånger känns det som för herregud vad det var mycket som man skulle tänka på.  Inte visste jag att det var så mycket, lär mig något nytt varje dag! :) Sådan är jag har noll koll, dåligt minne har jag också. Fick lyssna på vår bebis hjärtljud och de slog så fint sa hon, var helt normalt. Det var häftigt att höra tyckte jag, sen mätte hon även min mage och hon tyckte jag hade en så fin och rund mage, den var tydligen en perfekt gravid mage. Kul att höra, följde kurvan precis enligt måtten så de var ju skönt att bebisen växer som den ska. Fick även väga mig och ta lite blodprover, hade lite dåligt järn så får käka järntabletter annars var det inte några som helst konstigheter.

Vi har även lyckats komma överens om ett namn om det blir en tjej vilket inte är lätt kan jag säga, men namnet är nog inte så vanligt. Har inte hört det någon annanstans men vad de blir de får bli en hemlis.

Vi hade ett par bekanta på fika här i helgen och deras dotter hade så söta converse skor på sig. Var tvungen att surfa runt lite och kolla upp detta och hittade dessa. De var ju allt lite gulliga.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar