måndag 22 april 2013

Ny vecka och den här måndagen har jag och Linnèa suttit och transkriberat intervju nummer 1 och 2 av 3. Det är väldigt energi krävande att lyssna på en intervju och skriva ner exakt vad de är som sägs kan jag tala om men samtidigt väldigt intressant då man får ta del av svaren från intervjupersonerna. Tur att vi har roligt tillsammans, det blir så mycket lättare då. Igår var det en härlig solig och varm vår dag vilket innebar att ute möblerna åkte fram på altanen. Satt och gottade mig i vår härliga soffa i solen några timmar också. Har längtat så efter att kunna sitta i solen på altanen utan att frysa arslet av mig. Idag är det mulet och inte alls lika varmt men det gör inget bara det är fint på helgerna är jag nöjd. Man får ju vara glad för de lilla liksom.

Jag är dålig på att blogga om min graviditet är la ingen person som tycker om att blogga om de som är mest privat jätte mycket kan jag känna. Sen är jag inte så insnöad på min graviditet, jag har mest bara flutit med och magen den har växt i sin takt. Jag har hitintills haft en väldigt lugn och harmonisk graviditet tror jag, va vet jag detta är ju min första så kan inte jämföra med så mycket annat. Inga blödningar, inga krämpor, börjar få lite ont i ryggen men annars är jag pigg och glad. Bebisen tycks också må prima, sparkar och lever som bara den emellanåt. Rätt häftigt att känna hur någon rör sig och lever inne i magen och växer. men jag tror nog att jag har nog inte riktigt fattat att jag är med barn och att ja ska bli mamma. Det kommer la som en chock sen i sommar :P Läser inte några böcker heller mer än den som vi fick av barnmorskan där stod de allt jag behövde veta sa hon så det är den ända boken jag läst i princip. Jag är nog rätt lugn och tar de lite som de kommer människa, inte så där jätte hajpad på varenda pryl och litteratur som finns. va hjälper de att läsa massa böcker? de kommer naturligt sen anser jag och behöver jag råd och hjälp frågar jag min mamma, frågar alltid mamma om allt. Mammor vet bäst! Så är de med det. Sedan får andra läsa hur mycket böcker de vill det har jag inget ont att säga om, det jag menar är att jag funkar inte så och vi är ju alla olika  eller hur? :)



Avslutar med några bilder från helgen....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar