söndag 7 april 2013


 Igår var vi på IKEA och beställde vårt nya kök, äntligen kan vi riva ut det gamla som håller på att trilla isär. De som bodde här innan gjorde om köket 2006 men gubben i huset kunde inte renovera för fem öre så kakelplattorna ramlar ner en efter en och vid kranen är halva bänkskivan upprutten på grund av att idioten inte bytt ut kranen som läkt. Varför gör man inte på rätt sätt när man renoverar? jädra tomte! Här är ritningarna på köket som vi gjort i IKEA homeplan. Kommer bli skit fint och stort eftersom vi ska slå ut väggen till rummet intill. Det blir ett lantligt kök med en bänkskiva som är betong inspirerad. Slutsumman slutade på dyrt men vi fick presentkort att köpa annat för så det jämnade ut sig tycker jag.


Givetvis passade jag på att utnyttja lite av presentkortet igår, blev gardiner, matta, taklampa och en mobil som hänger över sängen till vår lilla filur. Börjar bli riktigt fint i rummet nu tycker jag.

Idag firar jag och sambon 1 år som förlovade också vilket innebär att vi ska gå på restaurang och äta tapas. Finns en restaurang inne i Borås som är riktigt bra så jag siktar på att bli riktigt jävla mätt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar