onsdag 23 januari 2013

Känslor

Jag är ganska flitig med att skriva mina känslor, det är väl ett sätt att få ur sig det man känner. Sista tiden har jag dock nog varit för gnällig och klagat på det ena och det andra. Jag brukar inte göra det men sen jag blev gravid så har jag nog blivit lite mer gnällig och tjurig. Jag tror att det är chock relaterat. Jag var nog inte beredd på vad en graviditet innebar. Jag trodde nog att jag skulle må tipp topp och inte må dåligt alls. Jag ångrar absolut inte att jag blev gravid, men jag var nog inte beredd på alla känslor som kom med. Jag har bara varit gravid en gång innan men då avslutades graviditeten ganska fort så jag hann aldrig känna något. Jag vet att det finns många som skulle ge allt för att få må illa och att det finns dem som har svårt att få barn. Men ska jag hålla inne mina känslor för de av rädsla  av att trampa dem på tårna? Visst jag kan hålla de för mig själv och inte skriva lika öppet om det men då kan jag lika bra sitta tyst och inte säga någon åsikt alls om vad jag tycker och tänker så jag inte förolämpar någon. Är det meningen att man ska gå och vara rädd för vad man säger och känner?  Då kan man inte lägga ut kort på sina barn, skriva att man är kär, lägga ut kort på sin hund, familj mm för då kan någon bli ledsen som inte har allt det.

Men jag är bättre att skriva vad jag känner än att säga det så jag måste bli bättre på att säga vad jag känner så människor i min omgivning vet det speciellt min sambo. så jag ska skärpa mig! De var allt jag tänkte på idag. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar