fredag 14 december 2012

Så var det fredag igen och jag känner mig lite sådär halv krasslig. Annars har veckan inte bjudit på så mycket roligt. Tenta pluggandet går bra jag har grepp om vissa saker och andra är det lite mer luddigt. Eller egentligen så förstår jag det mesta men man ska kunna förklara det på ett bra sätt också och det är inte min starkaste sida. När det kommer till plugg strategier så har jag bara en. Jag sitter i några timmar sen tar jag en rast på 1h sen sätter jag mig igen. Sen bryter jag pluggandet vid 17. Efter det är det förbjudet att plugga. Fredagar är pluggfira också. Hittils har det fungerat bra i alla fall för mig, vi är alla olika och lär in på olika sätt. Jag klarar inte av att sitta i flera timmar i sträck och plugga. Jag får spader av sådant utan jag gör pauser emellan och under de pauserna gör jag saker jag tycker är roligt. Går ut och går, kollar någon serie mm. Var faktiskt en lärare på en annan utbildning som gav mig förslaget att inte sitta non stop och plugga. För mig funkar det bra. Ett bra tips som ni kan testa om ni känner för det.

Ha en trevlig helg. Själv ska jag parkera mig i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar