fredag 22 mars 2013

Fredag


Vecka 21 (20+3) har jag hunnit gå in i här går det undan minsann, magen börjar bli rund också och större lär den bli. Känner även bebisen mer och mer nu vilket känns jättekul, läste någonstans att man börjar känna rörelser vid vecka 20 men jag har faktiskt känt rörelser sen vecka 15 dock inte lika starka som nu men det var väldigt tidigt i alla fall. Kanske kan bero på att jag har mode kakan i bakvägg det känns mer då än om den ligger i framvägg sa barnmorskan. Ibland när jag tittar på magen så guppar hela den speciellt om jag ligger ner, det är som hela havet stormar ibland. Hur coolt som helst, kan inte fatta att det ligger en liten människa där inne och simmar eller att jag överhuvudtaget faktiskt går runt och bär på en liten kopia av mig eller min sambo. Undra hur hon/han kommer se ut? Mycket hår, lite hår, stor, liten, mörkhårig, kommer han/hon likna mig som bebis eller sambon? Gud va spännande!!!

Skolan börjar lida mot sitt slut också vilket känns lite sorgligt men samtidigt skönt för nu får de räcka med plugg. Många i klassen har redan fått jobb till sommaren och jag måste erkänna att jag blir lite men bara lite stressad av det. Jag vill också ha ett jobb men jag har valt att prioritera att skaffa barn först och det ångrar jag inte en sekund!. Det går inte att ångra något så här fint och vackert.  Jag kommer få ett jobb sen efter min föräldraledighet det ska jag inte vara orolig för, så bra omdöme som jag fick av min handledare kommer det gå jättebra. Jag har faktiskt tänkt svara på några jobb ansökningar jag sett ligga ute. Kan vara bra att bli lite varm i kläderna dessutom kan man ju söka under tiden man är hemma. 

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar