tisdag 6 november 2012

Utmana dina rädslor

Copyright: Josefine Eriksson
Låg och tittade på Mitt liv är ett skämt på kanal 5 igår kväll då jag hade en sprängande huvudvärk och var allmänt slut i både huvud och kropp.  I alla fall en av komikerna sa en sakt som jag tog till mig. Utmana dina rädslor vilket jag kände att men va fan det var ju lite det jag gjorde i skolan idag "igår". Jag tycker inte om att spela teater och framför allt inte framför folk men trots den rädslan så gjorde jag ju faktiskt det ändå. Vilket jag nu i efterhand kom på att va fan det ska jag ju vara skit stolt över.

Jag har ett enormt dåligt självförtoende när det kommer till mig själv ska ni veta, jag tror inte jag kan fast jag innerst inne faktiskt vet att jag kan. Vilket gör att jag sluter mig som en mussla och drar svansen mellan benen. Vilket är väldigt konstigt för när jag var lite tjötade jag hela tiden och var social med allt och alla, det gick inte att få tyst på mig i princip. När jag sedan började skolan hände det något, helt plötsligt blev jag väldigt tyst och blyg. Från att vara den där sociala och pratsama flickan gick jag till att vara väldigt instängd och tystlåten.

Men det har blivit mycket bättre sedan jag började läsa till lärare. Jag har vågat öppna mig mer, prata med andra människor samt diskutera med andra i grupp. Det var något som jag absolut inte kunde innan jag började att plugga till lärare kan jag säga.

Jag skulle nog må bra av att gå en drama kurs så jag vågar öppna upp mig själv mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar